IFI7207.DT Digitaalne õppevara

Lugemispäevik, teine osa

Lugemispäeviku teiseks kandeks valisin artikli „Assessing learning, quality and engagement in learning objects: the Learning Object Evaluation Scale for Students (LOES-S)“, kus pakutatakse välja õppijatele suunatud LOES-S kvaliteedihindamise mudeli.

Õpiobjektid on selles uuringus operatiivselt määratletud kui interaktiivsed veebipõhised tööriistad, mis toetavad konkreetsete mõistete õppimist õppijate kognitiivsete protsesside tõhustamise, võimendamise ja / või suunamise kaudu. Paljud õpiobjektid pakuvad juhendamiseks visuaalseid abivahendeid.

Uuringu eesmärk on töötada välja õpilaste õpiobjekti hindamisskaalat (LOES-S), mis põhines kolmel peamisel konstruktsioonil: õppimine (learning), kvaliteet/juhendamise kujundamine (quality or instructional design) ja kaasamine (engagement).

Varasemad lähenemisviisid õpiobjektide hindamisele

Märkimisväärseid jõupingutusi on suunatud õpiobjektide hindamisele nende loomise ajal. Selline lähenemine hindamisele hõlmab tavaliselt väikest arvu osalejaid, kes paluvad kogu arendusprotsessi jooksul õpiobjekti testida ja kasutada, kus arendusprotsessi käigus küsitakse osalejatelt tagasisidet regulaarsete intervallidega. Sellist etteheidet nimetatakse ka kujundavaks hindamiseks. Seda tüüpi hindamine ei käsitle seda, kui hästi õpiobjekt toimib reaalses hariduskeskkonnas tegelike õpilastega.

Enamik kvalitatiivset lähenemist kasutavatest uuringutest toetuvad õpiobjektide kasulikkuse hindamisel peaaegu eranditult kirjeldavatele andmetele (intervjuud, kirjalikud kommentaarid, e-posti teel saadetud vastused ja valjusti mõtlemise protokollid). Lisaks ei ole nimetatud mitteametlike kvalitatiivsete vaatluste usaldusväärsust ja kehtivust hinnatud.

Kvantitatiivsed jõupingutused õpiobjektide hindamiseks on hõlmanud uuringuid, tulemusandmeid ja statistikat, mis registreerib kasutamise. Praeguseks kasutatud kvantitatiivsete näitajate peamised probleemid on teooria puudumine ning usaldusväärsuse ja kehtivuse hinnangute puudumine.

Õpiobjektide hindamiseks kasutatakse tavaliselt mitut hindamisvahendit. Siiani arenenud konstruktsioonide arv ei paku siiski sidusat mudelit, et mõista, millised tegurid aitavad õpiobjektide efektiivselt hinnata.

Kuna minu magistritöö tulemuseks on plaanitud digitaalsete ülesannete kogumik, siis kaalun seda hindamismuudelit kasutust.  

Viited:

Kay, R. H., & Knaack, L. (2008). Assessing learning, quality and engagement in learning objects: the Learning Object Evaluation Scale for Students (LOES-S). Educational Technology Research & Development57(2), 147–168. https://doi.org/10.1007/s11423-008-9094-5

Lisa kommentaar